maandag 28 oktober 2013

Gedicht: Oei, wat een weer!

Ik heb de kinderen ook een gedichtje over de herfst geleerd:

oei, wat een weer
bromt de beer
ik blijf liever thuis
piept de muis
de vos zegt: regen
daar kan ik niet tegen
wat is het slecht
pikt de specht
maar de haas, die wordt niet nat
op z'n kop legt hij een blad
en dat is dat

Ik heb het gedicht aangeleerd aan de hand van prenten van de dieren.
Om het gedicht te evalueren heb ik mijn zelf uitgevonden evaluatiemethode toegepast. Deze was ook in het thema van de herfst. Ik had foto's van dieren op een satéstok gehangen. Deze konden de kinderen als masker opzetten en vertellen waarom ze voor welk dier gekozen hadden. Bijvoorbeeld: "Ik voelde me als de zwaluw, want het liefst van al was ik gewoon weggevlogen omdat ik het niet leuk vond." Of: "Ik voelde me als het grote hert, omdat ik voelde dat ik het goed kon!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten