zondag 10 november 2013

Jelle Cleymans - Welk oog en hoeveel tranen

Op zaterdag 9/11/2013 ben ik naar een muziekoptreden van Jelle Cleymans gaan kijken en luisteren in het Cultureel Centrum in Hamme.
Jelle kwam zijn nieuw album 'Welk oog en hoeveel tranen' voorstellen.
Hij zong liedjes uit zijn oud en nieuw album.
Ik vond het echt fantastisch! Jelle is een geweldige entertainer. Naast het zingen maakte hij ook grapjes, vertelde leuke anekdotes, ...
Hij is er enorm goed in om de zaal mee te krijgen. Hij zette ons aan om mee te zingen, mee  te klappen...
De teksten van zijn liedjes vind ik ook prachtig!
Bovendien heb ik de indruk dat Jelle Cleymans, ondanks de media-aandacht en zijn bekendheid, een 'gewone' jongen is gebleven.
Hij komt onder de 'gewone' mensen, praat met ons, ... Hij lijkt zich niet beter te voelen dan ons en dat vind ik zeer positief en leuk!
Kortom, Jelle heeft ons een leuke en gezellige avond vol muziek, lachen en plezier bezorgd!
Bedankt Jelle Cleymans!



Deze voorstelling was niet echt bedoeld voor kinderen, maar ze kunnen er wel naartoe gaan. Voor de 1e graad zou ik het niet echt aanraden, maar kinderen vanaf de 2e graad kunnen er wel heen, vind ik. Aangezien hij Nederlandstalig zingt, begrijpen ze de teksten. Velen zullen hem ook kennen van op televisie en zijn misschien wel een fan van hem...
Om het in de klaspraktijk te gebruiken, is het volgens mij nogal moeilijk.

Deze avond was voor mij grensverleggend omdat ik normaal gezien niet echt van dit muziekgenre houd. Als ik naar een muziekoptreden ga, is dat in het Sportpaleis in Antwerpen. Toen ik dit aanbod zag op de website van het cultureel centrum Jan Tervaert in Hamme, dacht ik: ik ken Jelle van thuis, maar niet echt als zanger. Misschien is het wel eens leuk om naar een optreden van hem te gaan kijken. Ik heb mijn grenzen verlegd door naar een optreden van dit muziekgenre te gaan luisteren en het is me eerlijk gezegd goed bevallen! Ik zal het nog doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten