zaterdag 30 november 2013

De grote "happy slappy" show - De Schizo's



Gisteren was een geweldige avond. We hebben enorm veel gelachen met "de grote happy slappy show"!

Twee vrienden maakten een theatershow over "happy slapping". Ze hebben een willekeurig iemand uit het straatbeeld gepikt en in elkaar geslagen.
Ze sleepten hem naar een afgelegen loods waar kledij ingezameld werd voor het goede doel.
Daar staken ze hun "grote happy slappy show" in elkaar om aan het grote publiek te laten zien.
Twee vrienden die de wereld en zichzelf aan diggelen sloegen.
Een verhaal over haat, vriendschap en verlies.
Terug naar de essentie, puur cabaret ...

Deze voorstelling zou ik niet aanraden voor kinderen. Het is wel grappig, maar de humor is nogal moeilijk te begrijpen voor kinderen, denk ik. Dus ook niet geschikt om te implementeren in de klaspraktijk.

Het was wel zeer grensverleggend voor mij. Uit mezelf zou ik nooit naar zo'n stuk gaan kijken zijn. Het was mijn zus die met dit idee naar mij kwam. Eén van de hoofdrolspelers is een vriend van haar. Zo kwam het eigenlijk dat ik op de hoogte was van dit stuk. Maar het sprak me in eerste instantie niet echt aan. Cabaret is niet direct mijn lievelingsvorm van theater. Maar ik heb mijn grenzen verlegd door er toch naar te gaan kijken en het is me zeer goed bevallen! Het is nog steeds niet mijn lievelingsvorm, maar ik heb het wel leren waarderen en appreciëren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten