dinsdag 14 januari 2014

Dag 1 - Dinsdag 14/01/2014

Deze morgen zijn we vertrokken naar Dworp. We namen allemaal onze valiezen en evaluatiekoffers mee op de bus. Na een busrit van ongeveer een uur en een half bereikten we onze verblijfplaats. Daar laadden we alles uit en begonnen we zo snel mogelijk met de voorstellingen van onze toonmomenten. Elk groepje stelde zijn stukje voor. Het was zeer leuk om de resultaten van de anderen te zien. Ik was onder de indruk van wat iedereen op zo’n korte tijd gemaakt en verwezenlijkt had. Echt knap!

Dit is een foto van mijn toonmoment


Daarna was het tijd voor onze keuze-activiteit. Ik had gekozen voor media. Tijdens deze sessie maakten we een filmpje op de tablet met iMovie. We hebben voor elk leerjaar een promotiefilmpje gemaakt om hen ‘zin te doen krijgen’ in de activiteiten die we donderdag met hen zullen doen. Ze krijgen dit filmpje woensdag te zien als sfeerschepping. Saskia en ik maakten het filmpje voor het eerste leerjaar. Daarin moesten we duidelijk maken dat we rond het thema van de jaren ’60 zouden werken en dat alle muzische deeldomeinen aan bod zouden komen. Ook dit is een leuke toepassing om in de klaspraktijk te gebruiken! Met een filmcamera en moviemaker is het uren werk om een deftig filmpje te maken. Met deze toepassing heb je op een halfuurtje à een uurtje tijd een mooi filmpje met muziek, overgangen, vertragingen, ... Ik ben blij dat ik dat bijgeleerd heb!

Als avondactiviteit kregen we dansles van Sep. Hij leerde ons de basisbewegingen van funk en soul en keken naar  filmpjes van James Brown om zijn bewegingen te proberen nabootsen.





Dit was zeer intensief, maar wel leuk! Op het einde maakten we een soultrain. De bedoeling was dat we per twee doorheen de trein bewogen en funky groves verzonnen. Ondertussen moesten we elkaar aanmoedigen: “Oh yeah!”




Nu ga ik slapen, want het was een vermoeiende dag!
Slaapwel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten