dinsdag 7 januari 2014

Gent - Het Huis van Alijn

Vandaag vond de grote start van de module muzische school plaats. Met z'n allen trokken we, zoveel mogelijk in de stijl van de jaren '60, naar Gent. We bezochten het Huis van Alijn.
Daar hadden we in de voormiddag 3 sessies:
Als eerste bracht ik een bezoek aan de studio's. Daar hadden we de tijd om in boeken te snuisteren en spellen te spelen.
Daarna maakten we een wandeling door Gent. Hierbij gebruikten we een tablet, want daarop stonden allerlei opdrachten die we onderweg moesten uitvoeren, zoals: een muziekstukje maken en opnemen, een tekening maken, een filmpje opnemen, ...


Als laatste bezochten we het museum. Daar zagen we filmmateriaal van vroeger, maar ook ingerichte kamers. Ze toonden ons een kamer uit de jaren '50, '60, '70 en '80.
Zo kregen we een zicht op hoe het interieur, speelgoed, de mode ... evolueerde doorheen de jaren. Dit vond ik zeer boeiend en is ook voor kinderen interessant. Als ik later de kans heb, zou ik het wel eens met mijn klas willen bezoeken!
Als afsluiter keken we naar de film Hair. Dit is een film gebaseerd op de gelijknamige theatermusical uit de jaren 60. Door deze film te bekijken kreeg ik een beter beeld van de kledij, hippies, samenleving, ... uit de jaren 60.

Jaren '50


Jaren '60

Jaren '60
Jaren '70

Jaren '80

Geen opmerkingen:

Een reactie posten