woensdag 8 januari 2014

Sessie drama

Vandaag startten we de eerste sessies van onze module, nadat we gisteren in Gent de eerste impressies hadden opgedaan...

Deze morgen volgde ik drama. Ik had er op voorhand een beetje schrik voor omdat ik normaal gezien niet zo graag drama doe en nogal verlegen ben, maar het was een zeer leuke sessie!
Eerst en vooral begonnen we met 'opwarmertjes' zoals de spelletjes: de stoel rechts van u, geef de klap door, geef je masker door, ...
Daarna deden we allerlei leuke opdrachtjes. Zo moesten we in twee rijen tegenover elkaar gaan staan en elkaar ontmoeten en begroeten. Daarna moesten we hetzelfde doen maar we moesten tonen dat we slecht nieuws wilden meedelen zonder iets te zeggen. Daarna hetzelfde met goed nieuws. De andere moest dan altijd raden wat het nieuws zou zijn, zeer erg, een beetje erg, een beetje goed of zeer goed, naar gelang de gelaatsuitdrukkingen en emoties van de andere.
Nadien speelden we een leugenspelletjes. We moesten in twee rijen staan en onze handen op onze rug houden. Stephan kwam rond met een euro en legde die in iemand zijn hand. De andere rij mocht niet zien dat je die had. Je moest liegen om zo de anderen op het verkeerde been te zetten, want zij moesten raden wie de euro had.
Daarna moesten we per 2 een verhaal aan elkaar vertellen over iets wat we meegemaakt hadden.  Nadien moesten we dan kiezen of we ons eigen verhaal of dat van de andere gingen vertellen. Dat moesten we dan vertellen aan de rest van de groep. Zij moesten raden of we ons eigen verhaal of elkaars verhaal vertelden.
Als laatste opdracht mochten we een klein toneeltje spelen. We mochten een tekst kiezen en dat spelen. We mochten wel nog zelf de plaats bepalen waar het zich afspeelde.  Dat was echt leuk om te doen!

Ik heb uit deze sessie veel bijgeleerd en veel ideetjes opgedaan om zelf in de stage toe te passen. Ik zou zelf niet geweten hebben hoe ik eigenlijk een les drama goed moet opbouwen en dankzij deze sessie weet ik dat wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten