woensdag 8 januari 2014

Sessie muziek

Na de sessie drama, was het tijd voor muziek.

Tijdens deze sessie heb ik heel wat nieuwe ideetjes opgedaan om met kinderen in de klas te doen. Zo moesten we zelf een mars maken door de maat te slaan, op de maat te stappen en andere muziekinstrumenten te gebruiken...
Nadien speelde mevrouw Van Stappen twee deuntjes op een metallofoon. Wij moesten twee symbooltjes uitkiezen, één per deuntje. Nadien speelde ze deze twee verschillende keren door elkaar en moesten wij het patroon uittekenen. Daarna moesten we dit patroon afstappen en bij een bloem uitkomen. Deze bloem moesten we nemen, want we hadden deze nodig voor de volgende opdracht.
Mevrouw liet een lied horen waarin we strofes, een refrein en twee 'speciale' stukken konden horen. De grote bloemen moesten gelegd worden bij een strofe, de kleine bloemen bij het refrein en de hele kleine bloemen bij de 'speciale' stukken. Zo legden we met de bloemen het patroon van het lied.
Nadien zongen we dit lied in twee stemmen:

The Turtles - Happy Together


Na de pauze kwam eigenlijk het leukste deel, vond ik, namelijk: gitaar leren spelen!
Dit vond ik echt geweldig! Dat is iets wat ik altijd al heb willen doen / kunnen, maar het is er nog nooit van gekomen! Het heeft ook een enorme indruk op mij gemaakt waardoor ik thuis ondertussen ook nog gitaar gespeeld heb! Ik hoop dat ik snel leuke liedjes zal kunnen spelen!
Hieronder zie je enkel sfeerfoto's van de sessie:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten