donderdag 9 januari 2014

Sessie beeld

In de voormiddag volgde ik de sessie beeld.
Deze sessie was zeer interessant en werd heel goed gegeven. Ik heb weer veel nieuwe ideetjes opgedaan voor de klaspraktijk!
We begonnen met onszelf voor te stellen. Dit moesten we doen op allerlei verschillende manieren, zoals a.d.h.v. een kledingstuk dat je aanhebt, een land waarnaar je nog op reis wil gaan, een periode in de tijd waarin je een dag zou willen rondlopen... Dit vond ik een zeer originele manier die ik zeker nog zal toepassen in de toekomst!
Nadien begonnen we met schilderen. Iedereen kreeg een potje zwarte verf en een penseel en op de grond werd een groot papier gelegd. Iedereen moest beginnen met een rondje te schilderen. Daarna moesten we doorschuiven en een lijfje teken, dan weer doorschuiven en beentjes teken en zo gingen we verder tot het mannetje af was. We hadden zeer veel diverse en verschillende figuurtjes. Dit vond ik een zeer leuke manier van werken. Zo wordt niemand geconfronteerd met het feit wat minder goed te kunnen tekenen... Het is een zeer leuke manier waardoor iedereen zich goed voelt in de beeldles!



Bij de volgende opdracht was het de bedoeling dat we allerlei kledingstukken ontwierpen, dit door gebruik te maken van verschillende materialen. Zo moesten we een riem, een schoen, een handtas, een hoofddeksel, een sluier en een avondkleed ontwerpen. Dit deden we in groepjes van twee, één iemand was de ontwerper
en de andere het model. Per opdracht schoven we een tafel op. Dus elke opdracht moest je uitvoeren met ander materiaal. Ik deed dit samen met Saskia. De riem maakten we van touw, de schoen met papier, de handtas met plastic, het hoofddeksel met rietjes, de sluier met mousse en het avondkleed met buizen.
Hieronder zie je enkele sfeerfoto's:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten